Berlingske Business

Aktier: Procter & Gamble falder efter regnskab

De tre største amerikanske aktieindeks, S&P 500, Nasdaq og Dow Jones, oplever alle et lille fald på omkring 0,2 pct. ved børsernes åbning torsdag, efter at de tre indeks sluttede i stigninger på mellem 0,4 og 0,7 pct. onsdag.

Torsdag er der i USA kommet regnskaber fra blandt andre mediekoncernen Time Warner Cable, som kom ud af andet kvartal med et resultat noget lavere end ventet.

Det ordinære overskud per aktie blev 1,54 dollar mod ventet 1,80 dollar ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News. I samme periode sidste år var overskuddet per aktie på 1,89 dollar.

Omsætningen derimod kom ind stort set som ventet, da den blev 5,93 mia. dollar mod ventet 5,94 mia. dollar. I andet kvartal sidste år var omsætningen 5,7 mia. dollar.

Trods indtjeningsskuffelsen stiger Time Warner-aktien fra åbningen torsdag 0,2 pct. til 189,85 dollar.

Også den amerikanske forbrugsvaregigant Procter & Gambles regnskab for fjerde kvartal skuffer. Resultatet per aktie blev 1,00 dollar. Det overgik godt nok analytikerforventningen på 0,95 dollar ifølge Bloomberg News. Men Procter & Gamble har fundet det nødvendigt at nedskrive 2,1 mia. dollar på sin forretning i Venezuela på grund af landets kapitalkontrol.

Forbrugsvaregigantens aktie falder med 2,6 pct. til 78,50 dollar.

Det amerikanske oliegigant Conocophillips klarede sig bedre end ventet i andet kvartal. Selskabet landede et ordinært overskud per aktie på 7 cent, mens analytikere adspurgt af Bloomberg News ventede 4 cent. Inklusive engangsposter var der tale om et underskud på 179 mio. dollar mod et overskud på 2,1 mia. dollar i andet kvartal sidste år.

Oliegigantens aktie stiger med 0,4 pct. til 53,12 dollar.

 

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen