Berlingske Business

Aktier: Positiv optakt til markedsåbning

. Optakten til åbningen af de amerikanske aktiemarkeder torsdag middag tenderer mod det positive - læst ud fra handlen med futures på de toneangivende indeks.

For Dow Jones-indekset ligger handles futures 0,1 pct. højere, mens Nasdaq-futuren stiger 0,4 pct., og S&P 500-futuren stiger 0,1 pct.

Den beskedne men positive udvikling ses i et globalt aktiemarked, hvor børserne i Asien overvejende lukkede i plusser, mens de europæiske tager på vej i negativ retning.

Fra den politiske scene byder dagen på afstemning i Senatet om en budgetaftale, der hindrer en nedlukning af statslige aktiviteter og suspendere gældsloftet.

På selskabsniveau er ventes regnskaber fra en række navnkundige selskaber som forsikringsmastodonten AIG, dækproducenten Goodyear, fødevareforhandleren Kellogg og tobakskoncernen Philip Morris.

Mediekoncernen Viacom har allerede fremlagt sine tal med en omsætning på 3,07 mia. dollar i første kvartal mod en ventet omsætning på 3,2 mia. dollar. Overskuddet per aktie blev på 1,03 doller mod et ventet overskud på 0,93 dollar, men aktien mister 3,3 pct. i formarkedet.

Yum Brands, der ejer fastfood-kæder som KFC, Pizza Hut og Tarco Bell, begejstrede med en overskud på 0,96 dollar per aktie mod en forventning om 0,80 dollar ifølge Bloomberg News og serverede en stigning i den globale omsætning på 4 pct. mod en ventet vækst på 2,4 pct.

I formarkedet stiger aktien 1,1 pct.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen