Berlingske Business

Aktier: Plusser fra start efter skidt afslutning på 2017

De overordnet positive takter fra 2017 fortsætter ind i 2018 for det amerikanske aktiemarked, som starter tirsdagen i plus.

For de tre toneangivende aktieindeks, S&P 500, Dow Jones og Nasdaq, kan der efter få minutters handel noteres stigninger på mellem 0,4 og 0,5 pct. Det følger, efter at de tre indeks faldt mellem 0,5 og 0,7 pct. i fredags.

Den positive start på tirsdagens handel, som er den første i det nye år, kommer ikke helt overraskende, da futures frem mod åbning indikerede små indeksstigninger.

- Set i lyset af hvordan futures placerer sig frem mod åbning, ser det ud til, at vi kommer til at se en fortsættelse af feriehandlen fra de seneste uger, hvor indeksene er blevet handlet i et stramt interval tæt på rekordniveauer, sagde senioranalytiker Craig Erlam fra Oanda ifølge Marketwatch op til markedsåbning.

Blandt de amerikanske selskaber er der interesse omkring Disney, efter at underholdningskoncernen ifølge Sydbank har fået positiv omtale hos finansmagasinet Barron's.

Det hænger sammen med, at Disney på det seneste er lykkedes med at hæve priserne på adgangsbilletter til sine temaparker, uden at det har betydet et færre antal gæster.

Disney, som desuden har fået hævet anbefalingen af Macquarie til "outperform" fra "neutral", starter tirsdagen 1,1 pct. højere i 109,07 dollar.

Også Netflix har været kigget efter i sømmene af Macquarie, som efterfølgende løfter anbefalingen af streaminggigantens aktie til "outperform" fra "neutral".

Det sker ifølge Bloomberg News, fordi det australske finanshus' analytiker vurderer, at Netflix er "langt foran konkurrenterne", og at Disney først vil kunne præsentere sin egen streamningservice om et par år. Netflix-aktien stiger 2,2 pct. til 196,09 dollar.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen