Berlingske Business

Aktier: Negativ stime brudt af minimal stigning i Europa

En spinkel stigning til det fælleseuropæiske Stoxx 600-indeks betyder, at indekset har brudt en stime på seks handelsdage med fald.

Det var den længste række af fald siden februar, skriver Bloomberg News. Stoxx 600-indekset stiger tirsdag middag med 0,1 pct.

Regnskaberne tikker fortsat ind, og investorerne kan blandt andet skele til tal fra Royal Dutch Shell, der er kommet væsentligt bedre ud af årets tredje kvartal end ventet.

Det er især et opkøb, som har givet Shell medgang, og får aktien til at stige med 3,7 pct. Det giver Shell en plads blandt de mest stigende aktier i Stoxx 600.

På bundlinjen kunne oliekoncernen notere et justeret resultat på 2,79 mia. dollar. Til sammenligning havde analytikerne ifølge Bloomberg spået, at Shell ville komme ud af kvartalet med et justeret resultat på 1,79 mia. dollar.

Også det britiske olieselskab BP var klar med regnskab tirsdag. Blandt andet har den fortsat lave pris på råolie medført, at BP's justerede indtjening er faldet til 933 mio. dollar fra 1,8 mia. dollar - svarende til et dyk på 49 pct. - i tredje kvartal i forhold til tilsvarende kvartal sidste år.

Men bundlinjen overgår alligevel analytikernes forventninger, der ifølge et estimat indsamlet af Bloomberg lød på 719,2 mio. dollar.

Aktien falder dog 2,5 pct.

Den største stigning i Stoxx 600 tirsdag middag tilfalder britiske Moneysupermarket.com, der driver portaler, hvor man kan sammenligne eksempelvis banklån og rejser. Selskabets aktie stiger 8,4 pct. efter fremvisningen af et tredje kvartalsregnskab, hvor omsætningen steg med 12 pct.

I Storbritannien ligger FTSE 100-indekset 0,3 pct. højere. Samme stigning kan de tyske aktier i DAX-indekset notere, mens franske CAC 40 ligger 0,2 pct. højere.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen