Berlingske Business

Aktier: Lille fald for tredje dag i streg på de europæiske aktiemarkeder

Påskestilheden sænkede sig også over Europa med lavere omsætning end normalt på børserne. Stemningen blev dog negativ i løbet af eftermiddagen, hvor olieprisen faldt.

Det brede europæiske Stoxx 600-indeks endte onsdag med et fald på 0,1 pct. omkring indeks 340. En grøn åbning blev vendt til en rød lukning i eftermiddagens løb, da olieprisen målt på Brent-futures satte sig en lille dollar. Fordelingen mellem stigende og faldende aktier var stort set fifty/fifty.

BOOKMAKER I BUND

Tæt på toppen af Stoxx 600 endte den franske udbyder af betalingsløsninger Ingenico efter at have meldt ud, at selskabet sigter mod et salg på 4 mia. euro i 2020. Aktien i Ingenico steg for fjerde dag i træk og endte med en stigning på omkring 5,3 pct. på børsen i London.

I den anden ende på en klar sidsteplads endte den britiske bookmaker William Hill. Aktien i selskabet faldt med godt 11 pct.

Faldet kom i kølvandet af, at bookmakeren har skåret sine forventninger til 2016 kraftigt ned og mere end ventet af markedet. William Hill oplyser også, at man er i fremskredne forhandlinger med en partner, men det er endnu usikkert, hvordan disse forhandlinger lander.

CREDIT SUISE SPARER IGEN

Den schweiziske storbank Credit Suisse spænder livremmen yderligere ind og øger sine sparemål for de kommende år.

En restruktureringsplan accelereres, hvilket betyder, at yderligere 2000 stillinger nedlægges og besparelserne bliver øget.

I 2018 ventes besparelser på brutto 4,3 mia. schweizerfranc mod tidligere 3,5 mia. schweizerfranc.

Credit Suisse-aktien steg 0,9 pct. på børsen i Zürich.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen