Berlingske Business

Aktier: Let positiv start i USA med sigte efter god jobrapport

De amerikanske aktier ser ud til at gå en positiv dag i møde fredag, hvor største fokuspunkt er arbejdsmarkedsrapporten for februar, der blev offentliggjort en time før åbningen.

Rapporten overraskede umiddelbart positivt, og det smitter af på humøret omkring aktiemarkedet, hvor futures indikerer en positiv åbning i niveauet 0,1-0,2 pct. for de tre toneangivende indeks, S&P 500, Nasdaq og Dow Jones.

Der blev skabt 295.000 nye job uden for landbruget i USA i februar, og det var dermed flere end de 235.000 job, der var ventet blandt økonomerne ifølge estimater fra Bloomberg News.

Arbejdsløsheden faldt i årets anden måned til 5,5 pct. fra 5,7 pct. i januar. Økonomerne havde ventet et fald til 5,6 pct. Lønningerne, der er et springende punkt for den amerikanske centralbank, Federal Reserve, steg med 0,1 pct. på månedsbasis og 2,0 pct. på årsbasis. Det skal sammenlignes med økonomernes forventninger om stigninger på henholdsvis 0,2 pct. og 2,2 pct.

På selskabsplan er der fokus til detailkæden Foot Locker, der har leveret et bedre end ventet regnskab for fjerde kvartal inden åbningen. Foot Locker leverede en justeret indtjening per aktie på 1 dollar mod ventet 0,91 dollar blandt analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

Resultatet blev hentet på baggrund af et sammenligneligt salg, der voksede med 10 pct. i kvartalet - klart mere end analytikernes forventning om en fremgang på 5,6 pct.

Aktien stiger med 5,2 pct. til 60,01 dollar i formarkedet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen