Berlingske Business

Aktier: Lego-rival brager frem i rødt marked

Den amerikanske legetøjsproducent Hasbros aktie buldrer frem i den tidlige handel i USA, hvor investorerne ellers ikke virker i synderligt godt humør.

Hvad angår producenten af legetøj baseret på Disneys "Frost"-univers, Nerf-skumpistoler og modellervoksen Play-Doh, er begejstringen til gengæld stor. Hasbro-aktien stiger med 14,8 pct. i den tidlige handel.

Samtidig falder S&P 500-indekset med 0,2 pct. til 2293,50. Det tunge Dow Jones-indeks ligger 0,1 pct. lavere i 20.057,66, mens Nasdaq-papirerne er i et minus på 0,2 og dermed lander på 5658,32.

Hasbro stiger på baggrund af det regnskab, der landede inden åbning. Her stod det klart, at selskabet i 2016 for første gang omsatte for mere end 5 mia. dollar. Det svarer til en fremgang på 13 pct.

Selskabet realiserede samtidig et resultat før skat på 551,4 mio. dollar, svarende til en fremgang på 22 pct.

I fjerde kvartal slog Hasbros overskud per aktie selv de mest optimistiske estimater fra analytikere, som Bloomberg News havde indsamlet tal fra. Overskuddet per aktie var 1,52 dollar i perioden mod konsensus på 1,28 dollar per aktie. Estimaterne spændte fra 1,17 til 1,38 dollar per aktie.

Til gengæld er der negativ opmærksomhed omkring juvelerkæden Tiffany, da selskabet skal ud at finde en ny topchef. Frederic Cumenal er trådt tilbage efter elendige finansielle resultater, skriver CNN Money. Hans midlertidige efterfølger er bestyrelsesformand Michael Kowalski, der tidligere har haft CEO-posten i selskabet.

Aktien falder med 2,4 pct. i den tidlige handel.

Efter lukketid kommer der blandt andet regnskab fra mediekonglomeratet 21st Century Fox.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen