Berlingske Business

Aktier: Kraftige stigninger spejler Wall Street

JAPAN ECONOMY MARKETS
Arkivfoto. Foto:

De asiatiske aktiemarkeder stiger kraftigt tirsdag morgen, hvor frygten for en amerikansk handelskrig er skubbet i baggrunden, og mandagens stigninger på Wall Street indprises i de asiatiske markeder.

»Der var ikke meget nyt lys på handelskrigs-situationen i går aftes, men købere trykkede alligevel på aftrækkeren. De nuværende stigninger vil sandsynligvis blive begrænsede, indtil investorerne får flere beviser på et par fronter,« vurderer handelschef Ric Spooner fra CMC Markets i Sydney i et notat.

Ric Spooner peger på potentiale for flere nyheder omkring toldsatser samt fredagens amerikanske arbejdsmarkedsrapport, der vil vise data for lønudviklingen.

CHINA-STOCKS

MSCI's brede aktieindeks for Asien-Stillehavsområdet uden for Japan stiger 1,3 pct.

Samtidig viser de amerikanske futures stigninger på op til 0,2 pct. tirsdag morgen.

I Tokyo støttes markedet af en svækket yen i takt med en vending i den tidligere kapitalflugt mod sikker havn, der samtidig øger de japanske eksportørers indtjening.

JAPAN ECONOMY MARKETS

Nikkei-indekset stiger 2,1 pct., og det bredere Topix -indeks ligger med en gevinst på 1,6 pct.

De kinesiske markeder er mere tilbageholdende. Shanghai Composite og CSI 300-indekset stiger begge 0,2 pct., mens Hongkongs Hang Seng-indekset til gengæld øger 1,4 pct.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen