Berlingske Business

Aktier: Klædes i rødt, men detailgiganter stiger

De to største detailkæder i USA får opmærksomhed kort tid efter handelsstart. Walmart, der er den største, har leveret resultater for første kvartal af det forskudte regnskabsår 2018/19. Kroger, den næststørste, er blevet enig om en handel med aktier og investeringer i det britiske onlinesupermarked Ocado.

De amerikanske investorer belønner dog ikke de tre ledende indeks i USA. Efter kort tids handel falder det brede S&P 500-indeks 0,1 pct., mens Dow Jones-indekset falder 0,2 pct., og Nasdaq falder ligeledes 0,2 pct. efter et par minutters handel.

Walmart kan se tilbage på første kvartal af regnskabsåret 2018/19, der viste en stigende omsætning og indtjening per aktie. I alt solgte Walmart mad, drikke, tøj og meget andet for 122,7 mia. dollar mod 117,5 mia. dollar i kvartalet året før. Her havde analytikerne regnet med en omsætning på 120,39 mia. dollar, viser data fra Bloomberg News.

Detailgiganten realiserede en ordinær indtjening per aktie på 1,14 dollar, mens analytikerne ventede 1,12 dollar per aktie. Det totale sammenlignelige salgstal uden brændstof, voksede ifølge regnskabet med 2,1 pct., hvilket var på linje med analytikernes forventninger.

Aktien stiger 0,9 pct.

Også Kroger ventes at komme i fokus, efter at detailkæden er blevet enig med det britiske onlinesupermarked Ocado om en handel, der indebærer, at Kroger overtager 5 pct. af aktierne i selskabet, og en licensteknologi, der gør det muligt for andre grossister at drive automatiserede varehuse og levere mad til kundernes dør.

Kroger-aktien 4,7 pct.

- Der sker efterhånden meget på online-detail markedet, hvor et prispres trykker indtjeningsmarginerne, og det tvinger selskaber til at slå sig sammen. Britiske Tesco har overtaget Booker, mens Sainsbury har købt Asda fra Walmart, og Walmart kigger mod Indien og efter Flipkart, skriver Bloomberg News.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen