Berlingske Business

Aktier: Kinesisk volitilitet styrer retningen

De asiatiske aktieinvestorer skæver mod Kina i onsdagens markeder.

Store udsving i de kinesiske aktier er med til at styre udviklingen i mangel på andre indikationer, og efter store kursfald fra morgenstunden i Shanghai og Shenzhen har markederne stabiliseret sig på niveauer tæt på nulpunktet op til lokal frokosttid.

- Markedets bevægelser er meget ekstreme. Markedet er opdelt mellem de, som tror på en korrektion i et opadgående marked, og de, der mener at markedet er på vej ned, siger chefhandler Naoki Fujiwara fra Shinkin Asset Management Co. i Tokyo til Bloomberg News.

De urolige markeder fik onsdag morgen kommentarer med på vejen af Den Internationale Valutafonds (IMF) topchef Christine Lagarde i Jakarta, Indonesien.

Lagarde vurderede, at verdensøkonomien står over modvind fra Kinas rebalancering, Japans langsomme vækst, de faldende råvarepriser og usikkerheden om de kommende højere amerikanske renter.

- Det, som er demonstreret i de sidste par uger, er, hvor meget Asien er kernen i den globale økonomi, og hvor meget uro på ét marked i Asien faktisk smitter af på resten af verden, lød det fra Christine Lagarde på en konference i den indonesiske hovedstad.

I Tokyo stiger Nikkei-indekset med 1,3 pct., mens det brede Topix-indeks øger med 0,7 pct.

På det kinesiske fastland genoptog investorerne udsalget fra tidlig morgen med fald i de store indeks på over 3 pct. Aktierne har dog stabiliseret sig op mod frokostpausen.

Shanghai Composite ligger med et plus på 0,3 pct., mens CSI 300 indekset falder 0,2 pct.

Onsdag morgen ligger de amerikanske futures med stigninger 1,1 pct. i Asien.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen