Berlingske Business

Aktier: Kinesisk købsbølge efter lang weekend

USA-STOCKS/
Arkivfoto. De asiatiske aktier ligger generelt let positivt onsdag morgen godt hjulpet af de kinesiske investorer, der er tilbage efter en fire dage lang weekend.  Foto:

De asiatiske aktier ligger generelt let positivt onsdag morgen godt hjulpet af de kinesiske investorer, der er tilbage efter en fire dage lang weekend.

Men trods de kinesiske stigninger er den underliggende stemning tilbageholdende, idet investorerne er forsigtige med at påtage sig store positioner før topmødet mellem den amerikanske præsident Donald Trump og den kinesiske præsident Xi Jinping, der starter torsdag.

Med til at holde investorerne tilbage er også fredagens vigtige arbejdsmarkedsrapport fra de amerikanske myndigheder.

»Investorerne står på sidelinjen, da de er forsigtige forud for USA-Kina topmødet og de amerikanske jobdata,« siger aktiestrateg Takuya Takahashi fra Daiwa Securities i Tokyo til Reuters

I Tokyo falder Nikkei-indekset under 0,1 pct., mens det bredere Topix-indeks dropper 0,3 pct. efter en ellers positiv start på dagen.

De kinesiske børser på fastlandet følger op på den internationale udvikling siden sidste fredag med store stigninger til følge.

Shanghai Composite handles 1,0 pct. højere, og CSI 300-indekset ligger med et plus på 1,1 pct., mens børsen i Hongkong, der var lukket tirsdag, ligger med et minus i Hang Seng-indekset på 0,2 pct.

De amerikanske aktiefutures ligger med kursfald på godt 0,1 pct. onsdag morgen.

US-STOCKS-CLOSE-OUT-FIRST-QUARTER-OF-TRUMP-PRESIDENCY-EXTENDING-

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen