Berlingske Business

Aktier: Jagten på nye rekorder fortsætter op til Netflix-regnskab

Det amerikanske aktiemarked lægger positivt fra land på ugens første handelsdag, og derved er jagten på nye indeksrekorder sat ind.

Efter kort tids handel stiger de tre ledende aktieindeks, S&P 500, Dow Jones og Nasdaq, mellem 0,2 og 0,3 pct. Nogenlunde samme stigninger sås fredag for de tre indeks, hvoraf Nasdaq-indekset endte med at lukke i sit højeste niveau nogensinde.

På selskabssiden har investorerne mandag rettet fokus mod nogle af de firmaer, som enten kommer med regnskab mandag eller senere på ugen.

- Det amerikanske aktiemarked vil formentlig blive drevet af indtjeningerne hos de store selskaber og banker, der kommer med regnskab i denne uge.

- Morgan Stanley, Goldman Sachs, Blackstone Group, Chinese ICBC, Philip Morris, Unilever, Netflix og General Electric vil alle komme med resultater hen over ugen, siger Ipek Ozkardeskaya, seniormarkedsanalytiker hos London Capital Group, i et notat ifølge Marketwatch.

Netflix, som tjener sine penge på at lade brugerne "streame" film og serier online, bliver fra åbning handlet 0,8 pct. op til 201,12 dollar. Det sker forud for regnskabet for tredje kvartal, der er sat til at blive præsenteret mandag aften efter amerikansk børslukning.

Regnskab kommer der ikke fra Nordstrom før 9. november, men mandag før markedsåbning har familien bag detailkæden fortalt, at den udskyder et muligt frasalg, som ellers har været overvejet. Det skriver Bloomberg News. Aktien reagerer ved at falde 3,3 pct. til 41,24 dollar.

Fra makrosiden har investorerne allerede fået mandagens eneste nøgletal, da erhvervstilliden i New York-regionen, målt ved Empire State Manufacturing-indekset, i oktober steg til 30,2 fra 24,4 måneden før.

Dermed udviklede tillidsindekset sig meget bedre end forudset, da økonomer ifølge Bloomberg News havde ventet et indeks på "blot" 20,4.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen