Berlingske Business

Aktier: Ingen flimmer på skærmen hos Netflix

Efter en let positiv tirsdag, der var første handelsdag i USA i denne uge på grund af fejringen af Martin Luther King Day mandag, ser de amerikanske aktier ud til at skulle åbne i negativt terræn onsdag.

I hvert fald indikerer futuresmarkedet fald på mellem 0,3 pct. og 0,5 pct. for de tre toneangivende indeks, S&P 500, Nasdaq og Dow Jones, omkring halvanden time før åbningen.

Den lette negativitet på det generelle marked er til gengæld ikke til at mærke på streamingtjenesten Netflix, der præsenterede et stærkt positivt regnskab sent tirsdag.

NETFLIX-RESULTS/

Netflix næsten fordoblede sit resultat i fjerde kvartal sidste år, hvor bundlinjen gav et plus på 83,4 mio. dollar. Det kunne til dels tilskrives en positiv skatteeffekt, men selv frasorteret den var bundlinjen klart bedre end ventet i markedet.

Omregnet til et resultat per aktie blev Netflix' overskud eksklusive skatteeffekten 0,72 dollar mod ventet 0,45 dollar blandt analytikerne ifølge Bloomberg News, og Netflix kunne løfte sløret for, at selskabet har tilføjet 2,43 mio. nye kunder i løbet af fjerde kvartal.

Det er alt sammen vand på investorernes mølle, og Netflix-aktien stiger med 18,1 pct. til 412 dollar i det amerikanske formarked.

Knap så positivt var regnskabet fra it-kæmpen IBM, der leverede et justeret overskud per aktie på 5,81 dollar i fjerde kvartal. Det var bedre end ventet blandt analytikerne, der ifølge Bloomberg News' estimater havde ventet et plus på 5,41 dollar per aktie, men til gengæld skuffede omsætningen hos IBM ved at falde til 24,1 mia. dollar mod ventet 24,8 mia. dollar.

pix-IBM

Og for regnskabsåret 2015 venter IBM en indtjening per aktie på 15,75-16,50 dollar. Her venter analytikerne et resultat på 16,50 dollar.

IBM-aktien falder med 2,7 pct. til 152,65 dollar i formarkedet.

/ritzau/FINANS

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen