Berlingske Business

Aktier i Europa: Teleaktier får opmærksomhed i grønne markeder

US-STOCKS-NYSE
Arkivfoto. Foto:

»Optimismen ser ud til at være kommet retur hos de europæiske investorer, som mandag middag sender kontinentets markeder op med mere end 1 pct. for de ledende indeks.«

I England stiger FTSE-100-indekset 1,2 pct., mens DAX-indekset i Tyskland løfter sig 1,9 pct., samtidig med at CAC 40-indekset i Frankrig går op med 1,5 pct.

For det fælleseuropæiske Stoxx 600-indeks er der tale om et plus på 1,5 pct. Hvis stigningen holder hjem, er det blot anden gang inden for de seneste 11 handelsdage, at indekset er lukket i positivt territorium.

US-STOCKS-NYSE

Med til at hive Stoxx 600-indekset op er TDC, der stiger 7,2 pct. til 46,77 kr., efter at den danske telekoncern er blevet kontaktet af en potentiel byder og samtidig dropper sine planer om at gå sammen med underholdningsvirksomheden MTG Nordics.

I markedet har der været spekuleret i, at svenske Telia kunne være interesseret i at købe TDC. De spekulationer har fået nyt liv, da Telia i sidste uge var i dialog med bestyrelsen i TDC om et bud på selskabet. Det skriver den svenske erhvervsavis Dagens Industri, der har sin viden fra anonyme kilder.

Telias interesse er dog ifølge avisen kølnet, efter at et konsortium bestående af ATP, PKA og PFA samt australske Macquarie havde tilbudt 48 kr. - eller cirka 39 mia. kr. - for TDC i sidste uge.

379527937.jpg

Telia-aktien falder oven på nyheden 0,4 pct. til 35,90 svenske kr. efter tidligere på dagen at være steget en smule.

Andetsteds i Europa har det hollandske bryggeri Heineken, som blandt andet konkurrerer med danske Carlsberg, fremlagt sit årsregnskab for 2017. Mens driftsindtjeningen landede lidt bedre end ventet, kunne den organiske salgsvækst og udviklingen i ølvolumenerne ikke følge med markedets forventninger ifølge Bloomberg News.

Heineken-aktien reagerer med et fald på 2,4 pct. til 81,82 euro.

US-STOCKS-NYSE

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen