Berlingske Business

aktier: Gucci-selskab stiger mest i fladt marked

SWISS-WATCHES/
Foto:

Det franske selskab bag mærker som Gucci, Yves Saint Laurent og Bottega Veneta, Kering, står onsdag middag for den største stigning blandt de europæiske eliteaktier efter at have fortalt om et stærkt salg i første kvartal.

Kering-aktien bliver løftet med 9,1 pct., mens det fælleseuropæiske indeks Stoxx 600 stiger beskedne 0,1 pct.

I Storbritannien falder FTSE 100-indekset 0,1 pct., og det samme gør det tyske DAX-indeks. Franske CAC 40 holder sig netop over uændret, efter at det blev handlet til det højeste niveau i ni år som følge af Emmanuel Macrons avancement til anden runde af Frankrigs præsidentvalg søndag.

16MAG20170403-154315-3BM-08.jpg

Samtidig er regnskabssæsonen i fuld sving, og det med en overvægt af positive overraskelser.

- Vi er igennem omkring 25 pct. af selskabernes regnskaber, og størstedelen har slået estimaterne, siger Emmanuel Cau, global aktiestrateg hos JPMorgan, til Reuters.

- Stort set alle eurozone-data er slået ud til positiv side, og det driver opjusteringerne, fortsætter han.

Blandt de mest stigende aktier onsdag middag er også Logitech. Det schweiziske selskab, der blandt andet laver tastaturer og computermus, stiger 7,6 pct. efter at have fremlagt en stigning i overskuddet på 52 pct. i fjerde kvartal i forhold til samme periode året før.

15BUSFlere-modefirmaer-pr#2.jpg

Blandt de faldende aktier er producenten af kuglepenne Bic, som dratter 9,8 pct. efter et svigtende salg i USA ifølge Reuters.

Den norske gødning- og kemikalieproducent Yara falder med 4,2 pct., da marginerne landede under konsensus som følge af stigende priser på naturgas.

BANKOFCHINA-GUCCI/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen