Berlingske Business

Aktier: Generelt positiv tone i Asien efter famlende start

Efter en famlende start har de asiatiske aktiemarkeder tirsdag morgen sporet sig ind på en generelt positiv trend.

De asiatiske aktiemarkeder famler efter en retning ved indgangen til marts.

Mandagens nye lempelser i Kina i form af endnu en reduktion i bankernes reservekrav katalyserede indledningsvis stigninger i først Kina, der siden smittede af på de fleste andre fjernøstlige markeder, men lidt ud på eftermiddagen lokal tid, er humørbarometret igen svinget mod syd.

- Når man tager den tilstand, den kinesiske økonomi er i, i betragtning, kan myndighederne sandsynligvis gøre mere for at afbøde en nedtur i økonomien. De bliver nødt til at gøre mere, vurderer chefinvestor Wilfred Sit fra Baring Asset Management i Hongkong over for Bloomberg News.

I Tokyo har den negative del af en håndfuld blandede nøgletal fået overtaget. Især et faldende forbrug i husholdningerne er årsag til en negativ tilgang til aktiemarkedet. Samtidig understreger dagens auktion over tiårige statspapirer, der endte med negativ rente, situationens alvor.

Det toneangivende Nikkei 225-indeks falder 0,3 pct., mens det bredere Topix-indeks ligger ligeledes med et minus på 0,3 pct.

De kinesiske børser fik fra start opbakning af Peoples Bank of Chinas seneste kreditlempelse. Men fra økonom-side vurderes det langt fra at være nok, mens bekymringerne over den eskalerende gældssætning stiger.

Shanghai Composite-indekset falder 0,5 pct., og CSI 300 dropper 0,3 pct., mens Hongkongs Hang Seng-indeks ligger med et beskedent plus på 0,1 pct.

Blandt de andre børser stiger Taipeis Taiex-indeks 0,9 pct., mens Singapores Straits Times-indeks falder 0,1 pct. Børsen i Seouls er lukket tirsdag.

De amerikanske aktiefutures ligger ved sekstiden med fald på 0,3 pct.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen