Berlingske Business

Aktier: Generelle kursfald uden for de kinesiske markeder

Der er kursfald på store dele af de fjernøstlige aktiemarkeder onsdag morgen.

Overraskende stærke data fra den japanske økonomi kan ikke opveje de negative følger af de fortsat faldende råvarepriser i Tokyo.

Også de kinesiske aktier holder den negative tendens efter et kort ophold i positivt territorium ved lokal frokosttid. Nye inflationsdata peger på stigende priser, mens en nedskrivning at referencekursen for den kinesiske yuan til det laveste niveau i knap fem år, vurderes at kunne øge indtjeningen i den kinesiske fremstillingsindustri.

- Det lave inflationære miljø giver klart plads til yderligere stimulus. Der er betydelige forventninger til yderligere makrostimulus i form af reduktioner i reserve-kravene og i renten. Konsensus i markedet er, at der vil komme flere reduktioner i en ikke alt for fjern fremtid. Finans-aktierne samt byggesektoren vil sandsynligvis drage fordel af sådanne stimuli, siger aktiehandler Gerry Alfonso fra Shenwan Hongyuan Group Co i Shanghai til Bloomberg News.

I Tokyo falder det toneangivende japanske aktieindeks Nikkei 225 0,9 pct., og det bredere Topix-indeks dropper 0,7 pct.

I Kina er de indledende kursfald igen vendt tilbage i eftermiddagshandlen. Shanghai Composite ligger med et minus på 0,2 pct., mens CSI 300 fortsat ligger med en minimalt plus på under 0,1 pct. Hongkongs Hang Seng falder til gengæld 0,5 pct.

Blandt de andre markeder falder Taiwans Taiex-indeks 1,4 pct., Singapores Straits Times-indeks handles 0,3 pct. lavere, og Sydneys ASX-indeks står til at lukke med et minus på 0,6 pct.

De amerikanske aktiefutures ligger med stigninger på 0,2 pct. onsdag morgen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen