Berlingske Business

Aktier: Festen synes umiddelbart ovre for denne gang

Festen er forbi - i hvert fald for et øjeblik - på det amerikanske aktiemarked, hvor handlerne sætter gang i ugens handel med negativt fortegn for udviklingen i de tre toneangivende indeks.

Det brede S&P 500-indeks, teknologiindekset Nasdaq og de tunge aktier i Dow Jones ligger alle tre 0,3 pct. lavere kort efter handelsstart. Og dermed er der ikke umiddelbart udsigt til en videreførelse af sidste uges rekordrække akkompagneret af både thanksgiving og indkøbsivrig Black Friday.

Fredag blev de tre indeks handlet i rekord med stigninger på 0,3-0,4 pct., men dog under lav volumen i fraværet af de mange handlere, der havde valgt en lang thanksgiving-weekend.

Med mandagens indledningsvise opbremsning synes den tekniske analyse, der viser, at mandagen efter thanksgiving vil være lige så negativ som den forudgående uge var positiv, at være på vej til at gå i opfyldelse, som det har været tilfældet i fire ud af de seneste fem år.

En mere konkret forklaring kan ifølge Bloomberg News være, at den positive reaktion af valget af Donald Trump som præsident er ved af klinge ud, samtidig med at usikkerheden op til weekendens italienske valg øges.

Generelt er der kursfald for finansaktier og forbrugsvareaktier. For legetøjskoncernen Hasbro er der tale om et fald på 2 pct.

Medicinalaktien Recro Pharma handles 21,4 pct. højere fra start efter offentliggørelse af succesfulde fase 3-studier med et smertelindringsmiddel.

Og aktierne i mediekoncernen Time Inc. stiger 10,9 pct. til 15,30 dollar, efter at det er blevet oplyst, at selskabet har afvist et opkøbstilbud fra Edgar Bronfarm Jr. på 18 dollar per aktie.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen