Berlingske Business

Aktier: Facebook lider nyt kursfald i ellers positivt marked

FILES-US-STOCKS-MARKETS-OPEN
Foto:

Det amerikanske aktiemarked er åbnet i positivt terræn tirsdag, hvor investorerne fortsætter opkøbene efter rygter om forhandlinger mellem USA og Kina for at undgå en regulær handelskrig.

Blandt selskaberne fortsætter Facebook-aktien ned efter den seneste tids fokus på et stort datalæk fra det sociale medie.

Det generelle marked stiger fra start 0,3-0,5 pct. for de tre toneangivende aktieindeks, S&P 500, Nasdaq og Dow Jones, hvilket følger mandagens fremgang på 2,7-3,3 pct.

Ifølge flere medier drøfter regeringerne i USA og Kina tiltag, der kan forhindre en handelskrig, og rygterne sendte mandag aktiekurserne kraftigt i vejret, hvilket har spredt sig til Asien og Europa i tirsdagens handel.

- Markedet begynder efterhånden at tænke, om de amerikanske toldsatser bare har været taktik for kunne lægge pres på verdens næststørste økonomi (Kina, red.) i en handelsdialog, mens Trump ser det som en vej til at opfylde det, han lovede i valgkampen, skriver analysechef Jasper Lawler fra London Capital Group i en kommentar ifølge Marketwatch.

Blandt selskaberne er Facebook fortsat i fokus oven på en stor sag om datalæk af brugeres personlige oplysninger, der har kørt den seneste tid.

Virksomhedens datahåndtering undersøges nu af de amerikanske forbruger- og konkurrencemyndigheder (FTC), og det britiske parlament har indkaldt selskabet til en høring.

Facebook-stifter Mark Zuckerberg har afvist at deltage personligt, men sender to chefer i stedet.

Tirsdag falder aktien 1 pct. og er dermed faldet omkring 15 pct. siden sidste mandag.

Selskabet Mccormick, der blandt andet producerer krydderier og sovs, har offentliggjort regnskab for første kvartal, der viste en indtjening på 1 dollar per aktie, mens analytikerne ifølge Bloomberg News havde ventet 0,90 dollar.

Aktien stiger 3 pct. efter de første handler.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen