Berlingske Business

Aktier: Coca-Cola kommer brusende fra start i USA

Det går fremad på det amerikanske aktiemarked onsdag, der er en af årets travleste regnskabsdage. Foreløbigt har der været flere positive overraskelser, heriblandt fra Coca-Cola, og det har muligvis medvirket til at få markedet på rette kurs.

Futures indikerede således fald indtil omkring godt en halv time før børsens åbningstid, men stemningen er vendt - også i Europa, der ellers var præget af kursfald det meste af formiddagen. S&P 500-indekset stiger med 0,1 pct., og Nasdaq- og Dow Jones-indekset har begge lagt fra land med plusser på 0,2 pct.

På regnskabsscenen har Coca-Cola, Boeing, McDonald's og den amerikanske medicinal- og medicovirksomhed Abbott foreløbigt leveret tal. I aften, når den amerikanske børs er lukket, følger regnskaber fra blandt andre Facebook, Ebay og AT&T.

Coca-Cola, der stiger 1,1 pct., opnåede et justeret overskud på 0,48 dollar per aktie i første kvartal, hvilket var et stykke over de 0,42 dollar per aktie, som analytikerne adspurgt af Bloomberg News havde forventet.

Boeing fløj ud af første kvartal med en indtjening per aktie på 1,97 dollar mod forventet 1,80 dollar, og Abbott leverede et justeret resultat per aktie på 0,47 dollar, hvilket var over 10 pct. mere end forventningerne om et resultat på 0,42 dollar. Abbott ligger 0,4 pct. højere, mens Boeing er drattet 0,9 pct.

Endelig har McDonald's leveret regnskab, og aktien stiger med 2,7 pct., trods et ordinært resultat per aktie på 1,01 dollar, hvilket var 5 cent lavere end ventet ifølge Bloomberg.

/ritzau/FINANS

 

Jakob Dalskov +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail: finans[AT]ritzau.dk , www.ritzaufinans.dk

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen