Berlingske Business

Aktier: Blandet landhandel med positive aktier i Tokyo

JAPAN NINTENDO MCDNALD POKEMON GO
Arkivfoto: Japanske aktier. Foto:

De asiatiske aktiemarkeder ligger med divergerende udvikling tirsdag morgen, hvor de japanske investorer bliver belønnet på bekostning af de kinesiske kolleger.

»Vi står over for en betragtelig mængde risikobegivenheder i denne uge, men det virker, som om køberne får overtaget, når det gælder aktieindeks.«

»Der er stærk efterspørgsel i teknologi- og forbrugersektorerne. Teknologi vil spille en stor rolle i prissætningen resten af ugen med regnskaber fra Amazon, Apple og Alfabet,« siger markedsstrateg Chris Weston fra IG Ltd. i Melbourne til Bloomberg News.

I Tokyo holdes investorernes humør også oppe af en svækkelse af yen.

»Med en tilsyneladende solid amerikansk økonomi og en truende renteforhøjelse ved årets udgang i investorernes bevidsthed er yen svækket, hvilket øger forventningerne til et opsving i indtjeningen i andet halvår,« siger chefstrateg Toshihiko Matsuno fra SMBC Friend Securities i Tokyo til Bloomberg News.

Nikkei-indekset stiger 0,8 pct., mens Topix-indekset ligger med et plus på 0,7 pct.

De kinesiske markeder er modsat generelt negative. Shanghai Composite-indekset falder 0,1 pct., mens CSI 300-indekset viger 0,2 pct. Børsen i Hongkong dropper 0,1 pct.

På de øvrige børser ligger Taiex-indekset i Taipei med en stigning på 0,7 pct., mens Sydkoreas Kospi-indeks falder 0,5 pct., og Singapores Strait Times svinger tæt om nulpunktet.

Børsen i Sydney lukker bøgerne med et plus i ASX-indekset på 0,5 pct.

De amerikanske aktiefutures ligger med stigninger på 0,1-0,2 pct. tirsdag morgen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen