Berlingske Business

Aktier: Alibaba trodser røde markeder

Det lakker mod enden på den amerikanske regnskabssæson - men torsdag bød på regnskaber fra Alibaba og Walmart inden børsåbning. Og når dagen er omme, kommer den amerikanske tøjkæde Gap ligeledes med regnskab.

De tre toneangivende amerikanske aktieindeks, S&P 500, Dow Jones og Nasdaq, starter dagen med fald på op til 0,3 pct. efter små plusser på op til 0,2 pct. onsdag.

Den kinesiske handelsplatform Alibaba stiger i de første handler, efter at tallene viste, at selskabet kom bedre end ventet ud af første kvartal 2017/18, hvor omsætningen voksede med 56 pct. og kom op på 7,4 mia. dollar mod ventet knap 7,2 mia. dollar ifølge estimater fra Bloomberg News.

Alibaba har øget sin dominans på handel på nettet og har nu omkring 466 mio. aktive kunder på sin onlineplatform. Og lige som omsætningen overraskede det ordinære overskud ligeledes, da det per aktie landede på 1,17 dollar mod ventet 0,94 dollar.

Aktien stiger torsdag med 4,1 pct. og er i år steget med over 82 pct.

I den anden retning starter aktierne i Walmart ud med et fald på 2,5 pct.

Regnskabet for andet kvartal endte godt nok meget tæt på analytikernes prognoser ifølge estimater fra Bloomberg News med en omsætning på 123,2 mia. dollar, svarende til mere end 780 mia. kr., hvor analytikerne havde ventet en omsætning på 123,05 mia. dollar. Det sammenlignelige salg steg med 1,7 pct.

Walmarts justerede resultat per aktie på 1,08 dollar var en spids bedre end prognosen på 1,07 dollar ifølge analytikere adspurgt af Bloomberg News.

Gap, der først kommer med regnskab, når aktiemarkedet er lukket, falder med 1,2 pct. i de første handler torsdag.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen