Berlingske Business

Aktier: Aktierne står i stampe på Cyber Monday

BRITAIN-ECONOMY-RETAIL-BLACKFRIDAY-CYBERMONDAY
Foto:

Det tegner til en stille åbning på det amerikanske aktiemarked, hvor internetbutikkernes svar på Black Friday, den såkaldte Cyber Monday, foreløbigt ikke har fået investorerne til at handle aktier.

Futures på det toneangivende indeks, S&P 500, indikerer en stigning på 0,1 pct. fra åbningen. Dermed ser de afdæmpede udsving fra sidste uge ud til at fortsætte. Op til torsdagens Thanksgiving faldt S&P 500-indekset mandag med 0,1 pct., blot for at stige tilsvarende tirsdag, og falde 0,01 pct. onsdag. Fredag, hvor mange handlere holdt forlænget weekend, var der heller ikke megen bevægelse i det amerikanske aktiemarked, der steg med 0,1 pct. målt på S&P 500.

De afdæmpede udsving kan hænge sammen med, at investorerne afventer nyt fra den amerikanske centralbankchef, Janet Yellen, som taler torsdag. Desuden holder Den Europæiske Centralbank rentemøde på torsdag, hvilket ventes at munde ud i nye lempelser.

- Markedet træder vande i øjeblikket, da markedet afventer centralbankernes beslutning, siger Benedict Goette stifter af kapitalforvalteren Compass Capital, til Bloomberg News.

Blandt de aktier, der muligvis kan blive sat i bevægelse af salgstal fra Cyber Monday, er Paypal og Amazon. Begge aktier ligger højere med 0,6 pct. og 0,4 pct. i førmarkedet.

Sidste uges store shoppingdag, Black Friday, var ifølge estimater ikke en entydig succes, da salget i amerikanske butikker ifølge et estimat fra Shoppertrak formentlig faldt sammenlignet med sidste år, skriver Bloomberg News.

Detailkæden JC Penney stiger dog 0,9 pct. på førmarkedet, og Macy's ligger til en gevinst på 0,5 pct.

Den amerikanske medicinalgigant Eli Lilly, der konkurrerer med blandt andet danske Novo Nordisk, har fået godkendt diabetespillen Jardiance til behandling af type 2-diabetes i Canada. Medicinalaktien stiger 0,7 pct. i førmarkedet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen