Berlingske Business

Aktier: Aktiefald i Kina efter småskuffende nøgletal

CHINA-STOCKS/CLOSE
Foto:

Oktober var den bedste aktiemåned i Asien siden maj 2009, men begyndelsen på november synes knap så prangende, idet der mandag er fald over det meste af kontinentet.

Det er blandt andet et skuffende nøgletal fra Kina, der er med til at bidrage til den negative stemning mandag. Indekset for indkøbschefernes tillid Kina var nemlig uændret på 49,8 i oktober, og det var en smule dårligere end ventet blandt analytikerne ifølge en rundspørge foretaget af Bloomberg News.

- Jeg har meget svært ved at se nogen katalysatorer, der skulle opfordre markedet til at sætte yderligere fart på. Kinas PMI-tal var bestemt ikke imponerende. Og fremstillingssektoren vil formentlig fortsat være svag, i takt med at Kina forsøger at genskabe balance gennem øget fokus på serviceindustrien, siger Tony Farnham, der er strateg hos Patersons Securites, til Bloomberg News.

Det toneangivende Morgan Stanley Asia-Pacific-indeks ligger til en tilbagegang på 0,5 pct. med få timers handel igen på et par af regionens børser.

Det toneangivende japanske indeks, Nikkei 225, er på vej mod et fald på 2 pct., og det samme er Topix-indekset, også i Tokyo. Det australske ASX-200-indeks falder med 1,3 pct. I Taiwan er Taiex-indekset i plus med 0,4 pct., og det førende indeks i Sydkorea, Kospi, stiger 0,2 pct.

Shanghai Composite og CSI 300 ligger begge uændret for dagen.

Hang Seng i Hongkong ligger til et minus på 0,6 pct.

Der har siden fredag været nyt på regnskabsfronten fra blandt andre New China Life Insurance. Selskabet ligger til et fald på 2,3 pct., efter at regnskabet for tredje kvartal vise, at bundlinjen i perioden skrumpede med 27 pct.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen