Berlingske Business

Aktier: Afventende investorer sender indeks i rødt

647886484.jpg
Foto: Iris.

De tre ledende aktieindeks i New York ser ud til at vende snuden ned på ugens første dag.

Futures for de tre toneangivende aktieindeks, S&P 500, Dow Jones og Nasdaq, ligger med fald på op til 0,2 pct. på en dag, hvor der på selskabsfronten sker meget lidt, i forhold til den regnskabssæson der er i fuld gang lige i øjeblikket.

Tirsdag serverer Kellogg dog regnskab sammen med Mastercard - og de kommende dage er blandt andet General Mills, Facebook, Starbucks og Apple klar med friske tal.

De røde takter kommer efter en fredag med fremgang, hvor det teknologi- og biotektunge Nasdaq-indeks steg 2,2 pct. til rekord. Dow Jones-indekset over 30 af de største og mest velkendte aktier steg 0,1 pct., og det toneangivende S&P 500-indeks steg 0,8 pct. og satte ligeledes rekord.

Apple ser ud til at fortsætte de positive takter, som koncernen gik på weekend med. I fredags steg aktien med 3,6 pct., og mandag stiger aktien med 0,3 pct. i formarkedet.

Og det er da også Nasdaq, der ligger til det mindste fald på 0,03 pct., inden den amerikanske aktiehandel åbner.

Den amerikanske e-handelsgigant Amazon steg med 13,2 pct. fredag efter et mere end godkendt regnskab, hvor både top- og bundlinjen var mere positive end ventet.

Mandag er begejstringen dog gået i sig selv igen, og aktien falder med 0,2 pct. i formarkedet.

Googles moderselskab, Alphabet, gik frem med 4,3 pct., efter at selskabet fremlagde et regnskab sent torsdag aften, der var et stykke bedre end forventet af analytikerne. Også den begejstring er blevet tøjlet i løbet af weekenden, og aktien falder med 0,2 pct. i formarkedet.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen