Berlingske Business

Aktieekspert: Jan Bechs farvel kan hjælpe aktiesalg

Brøndby skal formentlig snart ud og forsøge at sælge op til 255 millioner nye aktier.

Ser man formand Jan Bech Andersens beslutning om at fratræde sin post i det lys, kan tirsdag ses som en god dag i klubben.

Morten W. Langer, der er chefredaktør for Økonomisk Ugebrev, vurderer, at formandens kommende exit kan danne grundlag for fornyet investortillid.

- Bestyrelsen håber, at der er nogle mindre aktionærer, der vil komme med penge, og der er måske nogen, der har sagt, at der er for meget cirkus, men nu har de håndteret den problemstilling, og der er ikke den barriere mere, siger Morten W. Langer til Ekstra Bladet.

Han hæfter sig dels ved, at uroen bliver ryddet af vejen, men også at Jan Bech Andersen har slået fast, at han fortsat vil lægge penge i Brøndby

- Det er positivt, at Jan Bech fortsat vil understøtte klubben, for det tror jeg også er helt nødvendigt.

- Er han ikke med, så er der stor risiko for, at andre heller ikke tror på det, siger Morten W. Langer til Ekstra Bladet.

Jan Bech Andersen ejer i dag mere end 26 procent af aktierne, og han har også i forbindelse med nyheden om den forestående aktieudvidelse garanteret, at han er parat til at tilføre klubben ny kapital, hvis der er behov for det.

De 255 millioner nye aktier vil have en værdi af i alt godt 127 millioner kroner.

De nuværende aktionærer skal have fortegningsret på de nye aktier.

Aktieudvidelsen skal godkendes af aktionærerne på generalforsamlingen 13. april, hvor Jan Bech Andersen fratræder posten som formand.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen