Berlingske Business

ABM: Spillet om TDC er i gang - ser muligt bud på 40-45 kr./aktie

TDC og YouSee facade og logobilleder fotograferet tirsdag d. 7.
Arkivfoto: TDC. (Foto: Torkil Adsersen/Scanpix 2012) Foto:

Spillet om TDC er skudt i gang med meddelelsen fra telekoncernen om, at det har modtaget en "særdeles foreløbig" henvendelse om et mulig overtagelse af kontrollen med selskabet.

Det siger chefaktieanalytiker Michael Friis Jørgensen fra Alm. Brand Markets, der efter en artikel i Dagbladet Børsen fredag morgen om købsinteresse for selskabet løftede anbefalingen af og kursmålet for aktien.

»Vi hævede anbefalingen af TDC-aktien her til morgen til "neutral" på, at nu er spillet om TDC i gang, og det understreger den her meddelelse fra selskabet jo meget godt«, siger Michael Friis Jørgensen til Ritzau Finans.

Han vurderer, at et eventuelt købstilbud kan komme til at ligge i størrelsesordenen 40-45 kr. per aktie.

Denmark-Finance-Banking

TDC YouSee.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen