Berlingske Business

Aarsleff kan blive en vinderaktie i 2014

BM-ERHVERV- PER AARSLEFF- ÅRHUS- KONTOR
Aktierne i Per Aarsleff kan gå hen og blive et rigtig godt bekendtskab i 2014, mener AktieUgebrevet. Foto:

Aktierne i Per Aarsleff kan gå hen og blive et rigtig godt bekendtskab i 2014, mener AktieUgebrevet.

Et stærkt 2013 kan fortsætte i 2014.

Ugebrevet peger på tre forhold:

- Først og fremmest er Per Aarsleffs kursudvikling ikke særlig påvirket af konjunkturerne.

- For det andet er aktien endnu ikke dyr på trods af den kraftige stigning i år.

aarhus

- Den tredje årsag til at vælge Per Aarsleff-aktien i en tid med udsigt til et negativt aktiemarked er, at forskellen i prissætning ift. branchen vil udvides.

Det får sammen med en særdeles stærk afslutning på 2013 ugebrevet til at konkludere:

- Med en forholdsvis moderat værdiansættelse, en lav konjunkturfølsomhed og en stor ordreindgang i slutningen af 2013 ser vi Per Aarsleff som et af de oplagte valg, "hvis man ønsker en eller flere defensive aktier i porteføljen i 2014".

Per Aarsleff lukkede fredag i 850 kr. efter otte dage i træk med stigninger, der har løftet aktien fra 732 kr.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen