Berlingske Business

A.P. Møller Holding påvirkes af udfordringerne i Mærsk

Mærsk med regnskab for første kvartal 2017 Generalforsamling i
Robert Mærsk Uggla, der er topchef for investeringsselskabet A.P. Møller Holding, indkasserede 1 mia. kr. mindre før skat på investeringer end sidste år. En blandet performance, der understreger vigtigheden af at have en diversificeret portefølje, siger Robert Uggla. Foto:

Robert Mærsk Uggla, der er topchef for investeringsselskabet A.P. Møller Holding, indkasserede 1 mia. kr. mindre før skat på investeringer end sidste år. En blandet performance, der understreger vigtigheden af at have en diversificeret portefølje, siger Robert Uggla.

Det skriver Dagbladet Børsen.

A.P. Møller Holdings årsregnskab for 2017 viste et resultat på 1,4 mia. kr. på en samlet portefølje, der nu er oppe på 136 mia. kr. Et regnskab, som ifølge Robert Uggla, kan beskrives som "en blandet performance".

Det er blandt andet problemerne i transport- og logistikvirksomheden A.P. Møller-Mærsk, som A.P. Møller Holding ejer 41,5 pct. af, der har været med til at påvirke investeringsselskabets samlede resultat.

I alt har investeringsselskabet hevet 5,9 mia. kr. ind før skat på selskabets investeringer. Et resultat, der er en milliard lavere end sidste år.

04BUSPix-Penge-161313-193.jpg

Robert Mærsk Uggla understreger, at Mærsk også i fremtiden vil spille en stor rolle for A.P. Møller Holdings performance. Men han vil nu sprede selskabets investeringer, så en dårlig performance på et af porteføljens områder ikke rammer hele afkastet.

»Den blandede performance understreger vigtigheden af at have en diversificeret portefølje. Vi vil i de kommende år fortsætte med at forbedre sammensætningen af vores portefølje,« siger Robert Mærsk Uggla til Børsen.

A.P. Møller Holding ejes af den almennyttige fond A.P. Møller-fonden.

04BUSPix1-Borgen-Danske-Ban.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen