Berlingske Business
07:54Trumps skattesejr udløser overraskende bonusregn til Apples ansatte

Når det bliver sagt højt

Modelfoto: Colourbox

Kundeklager kan sagtens konverteres til fordele for virksomheden, hvis man tør lytte efter og bruge kundernes input til at optimere produkter eller services, lyder erfaringerne fra to Amino-debattører.

Er der én kunde, som klager, er der garanteret fem andre kunder, som har tænkt det samme, men bare ikke sagt det højt. Derfor er det vigtigt at tage klager og andre henvendelser fra kunderne seriøst. Sådan lyder det i debatten på iværksætternetværket Amino, hvor ErhvervsBladet.dk har efterspurgt virksomheders erfaringer med at bruge klager konstruktivt.

Læs også: Brug klager fra dine kunder konstruktivt

- Vi kender det jo selv, hvis vi for eksempel er på restaurant. Hvis maden er super dårlig, brokker vi os, men hvis den bare er mindre god, siger vi ikke noget. Vi kommer bare ikke på den restaurant igen, svarer Amino-debattøren Jakodan, der selv har gjort sig nogle gode erfaringer med at lytte til kunderne.

Jakodan sælger blandt andet forsendelses emballage og gaveindpakning – heriblandt nogle postordreposer til forsendelse af eksempelvis tøj.

- En dag ringer en kunde og siger, at hun synes, de åbner sig for nemt.. Hun er bange for at sende sine varer i posen, for tænk nu hvis de går op i perforeringen. Hun vil ikke bruge dem og vil have sine penge tilbage. Efterfølgende talte vi med andre kunder, og det viste sig, at flere havde det på samme på. Poserne blev selvfølgelig kasseret med det samme og fremover har vi lavet dem uden perforering, fortæller Jakodan om, hvordan klager fra kunder kan være en hjælp til at optimere produkter.
 
En anden Amino-bruger Boysen fortæller om, hvordan der sammen med etableringen af sitet sikkerhedseksperten.dk tidligere i år fulgte en række henvendelser fra kunder, som viste sig at blive afsæt til forbedringer.

Tag afsæt i klagen

- Jeg fik en dag en masse spørgsmål fra en kunde, der ville købe en tyverialarm. Han kunne ikke forstå hverken det ene eller det andet, og jeg måtte guide ham igennem købet. To dage senere fik jeg en mail af kunden, der havde nedskrevet en masse punkter, som han mente, jeg kunne gøre bedre. Det ramte ærlig talt hårdt, men jeg besluttede mig for at lægge alt, hvad der hed stolthed over for mit arbejde på hylden, og tilbød værdier i min shop for over 1.500 kroner for at gennemarbejde en analyse for hele shoppen, lyder erfaringen. Konsekvensen er ifølge Boysen, at tre procent af de besøgende kunder konverteres til kunder.

Læs mere på Amino.dk

Læs også: Brug klager fra dine kunder konstruktivt

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen