Berlingske Business

Hammerthor jager plusser

hammerthor
Foto:

Undertøjsfirmaet Hammerthor opdagede, at 'generation plus' vil være smarte og moderne fra yderst til inderst.

Dem på 50 går også i boksershorts. Og. De skal være moderne. Generelt lyder ønsket fra forbrugergruppen i alderen 50+, at de vil have moderne undertøj. Også langt mere, end undertøjsproducenten Hammerthor forventede, da en ny kollektion skulle designes for et par år siden.

Virksomheden valgte at gå i dialog med en række personer i generation plus netop for at skræddersy en undertøjsserie til aktive mennesker, der er blevet lidt ældre. Og ifølge direktør Kaj O. Hansen var det en eyeåbner.

- Der er tale om en købedygtig gruppe forbrugere, som gerne vil betale for kvalitetsprodukter. Og den rummer mange mennesker. Så vi ville være helt sikre på, hvilke behov gruppen ønskede – og her blev vi nok lidt overraskede. De vil gerne være langt mere moderne, end vi lige gik og forventede, siger Kaj O. Hansen og tilføjer, at arbejdet med brugergruppen også afslørede, at en meget stor procentdel af 50+ generationen eksempelvis bruger boksershorts.

Udviklingsarbejdede resulterede i en kollektion målrettet folk mellem 40 og 60 år, men ifølge direktøren har det vist sig, at der også er mange omkring de 25 år, der går efter undertøjsserien.

- I dag er tøj ikke aldersdefineret på samme måde, som det var for 15 år siden. Det handler i høj grad om, at vi skal væk fra det, der hedder målgrupper og i højere grad tænke i typegrupper. Der er mange varer, der appellerer både til 25-årige og dem på 65 år. Det handler om stil, lyder det fra Kaj O. Hansen.

Ny markedsføring

Ifølge Hammerthor-direktøren har kollektionen klaret sig fint, selvom den på grund af krisetider og sværere adgang til butikkerne ikke er nået helt forventede salgssucces.

- Der har været krise i branchen, og det betyder, at det er svært at få nye varer ind i butikkern. Men i de forretninger, der har taget serien til sig, sælger den rigtig godt, siger han og tilføjer, at undertøjsserien er blevet markedsført lidt anderledes end tidligere produkter.

Eksempelvis kan kunderne købe varerne på nettet, og ved hvert køb giver kunderne et tilskud til Aids-fondet, hvilket også har appelleret godt til den købestærke målgruppe, som netop også gerne giver bidrag til gode sager.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen