Berlingske Business

Gratis produktprøver virker

Det kan godt betale sig at forære smagsprøver til potentielle kunder, lyder det analyse.

Når der bliver serveret gratis smagsprøver eller giveaways eksempelvis i supermarkedet, så virker det faktisk. Det skriver markedsforing.dk.

Ikke alene får de kunderne til at tage et par ekstra pakker med, når de nu alligevel er i butikken. De har også en positiv effekt på salget på længere sigt, viser en amerikanske undersøgelse fra analyseinstituttet Knowledge Networks-PDI. 

Ifølge undersøgelsen stiger forbrugernes villighed til at købe produktet i en periode på op til 20 uger efter, at de har modtaget smagsprøven.

asa

Læs mere om, hvad du kan få ud af at forære dine produkter væk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen