Berlingske Business

William Demant udnævner ny chef for Oticon

aaa

William Demant Holding har forfremmet Ole Asboe Jørgensen til global chef for selskabets primære brand inden for høreapparater, Oticon.

Den position har Søren Nielsen, der er administrerende direktør for hele William Demant Holding, hidtil bestridt, men efter at han den 1. april overtog øverste chefstol fra Niels Jacobsen, har det danske selskab arbejdet på en anden løsning.

Den er nu fundet i form af Ole Asboe Jørgensen, der bliver forfremmet efter otte et halvt år hos Oticon, hvor han senest har fungeret som salgs- og marketingschef.

Han forfremmes for at styrke Oticons leverancer efter den store lancering af topproduktet Oticon Opn sidste sommer.

»Ole Asboe Jørgensen skal lede Oticon til næste trin i den succesfulde rejse og stå i spidsen for Oticons prisvindende produktportefølje, heriblandt det revolutionerende Oticon Opn-høreapparat, «siger Søren Nielsen, topchef hos William Demant Holding, om udnævnelsen.

GN STORE NORD-RESULTS/

»Ole Asboe Jørgensen har spillet en central rolle i Oticons succes de seneste år og vil fortsætte væksten af både brand og forretning, for at sikre at Oticon forbliver ledende inden for høreomsorg. Jeg ser meget frem til at arbejde sammen med Ole i hans nye rolle,« fortsætter han.

Den nye globale chef for Oticon-brandet glæder sig selv til de nye udfordringer. Han har selv - ud over de foregående otte et halvt år hos Oticon - mere end ti års erfaring fra andre steder i medicoindustrien.

»Jeg er både stolt og beæret over at have fået denne spændende mulighed for at lede det mest dedikerede, motiverede og erfarne hold i høreapparatindustrien. Takket være konstant fornyelse og evne til at reagere på kundernes behov er Oticon førende inden for høreapparatteknologi,« siger Ole Asboe Jørgensen.

»Jeg ser meget frem til at fastholde vores momentum og dermed fortsætte med at levere avancerede høreapparatløsninger, der kan gøre en mærkbar forskel i menneskers liv,« fortsætter den nye Oticon-chef.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen