Berlingske Business

William Demant overrasker positivt med ny teknologi

william Demant
Høreapparatproducenten William Demant havde gode nyheder til investorer med i årsregnskabet for 2015, som blev præsenteret tirsdag. Arkivfoto. Foto:

Høreapparatproducent leverede bedre resultater end ventet i 2015 og har ny produktlinje på vej.

Høreapparatproducenten William Demant havde gode nyheder til investorer med i årsregnskabet for 2015, som blev præsenteret tirsdag.

Selskabet omsatte for 10,7 milliarder kroner og opnåede er resultat for skat på 1,8 milliarder kroner, hvilket var en lille smule bedre end forventet.

William Demant topchef Niels Jacobsen.

Og administrerende direktør Niels Jacobsen er da også tilfreds med udviklingen, som forventes at fortsætte.

- 2015 var et stærkt år for vores en gros- og detailhøreapparatforretning. Vi er især tilfredse med den solide præstation i engrosforretningen, som genererede en organisk vækstrate på 8 procent i andet halvår, siger han i en bemærkning til regnskabet.

william Demant

Aktionærerne kan derudover glæde sig over, at selskabet forventer at være klar med en ny produktplatform i slutningen af andet kvartal, som er baseret på den trådløse 2,4 GHz-teknologi.

høreapperat

Dermed er de ventede dual chip-høreapparater snart klar til at ryge på markedet.

- I slutningen af andet kvartal 2016 vil Oticon nå en milepæl med introduktionen af det første dual radio-høreapparat nogensinde.

- Den nye audiologiske platform repræsenterer ny og banebrydende teknologi og tilbyder unikke slutbrugerfordele, hedder det i regnskabet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen