Berlingske Business

William Demant øger salg til høreskadede US-veteraner

1
Oticon, William Demant Holding, Strandvejen 58 i Hellerup. Foto:

Høreapparatsproducenten William Demant Holding har fået bedre fat i markedet til amerikanske veteraner.

William Demant Holding, der blandt andet ejer Oticon, melder om et godt kvartal.

I en såkaldt periodemeddelelse, der er tung på tekst, men ikke på konkrete tal, fortæller selskabet, at man oplever en »stærk vækst« i omsætningen.

»2017 tegner til at blive et særdeles godt år for William Demant-koncernen, og det glæder mig at se, at vi fortsat leverer flotte resultater,« skriver administrerende direktør Søren Nielsen i regnskabet.

fgd

Væksten er drevet af, at man sælger mere og kan hæve priserne. Og så er der solid vækst i salget i Nordamerika, hvor de attraktive amerikanske veteraner i højere grad vælger William Demants produkter.

Veteraner er en solid forretning i USA, der er ganske mange af dem, mange af dem har høreskader, og de får støtte til køb af høreapparater via Veteran Affairs, VA-ordningen.

william

»Hvad angår VA, så er vores markedsandel målt i antal høreapparater næsten blevet fordoblet til 13,8 procent i september, hvilket skal ses i forhold til 7,0 procent i samme periode sidste år.«

»I begyndelsen af november introducerede vi vores Opn 1-varianter, miniRITE-T og BTE13PP, sammen med vores tinnitusfunktionalitet, hvilket har styrket vores produktudbud til denne kanal yderligere,« skriver William Demant i meddelelsen.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen