Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

VW's markedsandel i Europa svinder ind efter Dieselgate

Volkswagen
olkswagens markedsandele i Europa dalede i første kvartal med 23,4 pct. og nåede dermed det laveste niveau for et første kvartal i fire år. (AFP PHOTO / JEWEL SAMAD) Foto:

Volkswagens markedsandele i Europa dalede i første kvartal af 2016 til 23,4 pct. fra 24,4 pct. i forhold til samme periode året før, hvilket er det laveste niveau for perioden siden 2011.

Det fremgår af data fra sammenslutningen af bilproducenter the European Anutomobile Manufacturers' Association, skriver Bloomberg News.

De europæiske forbrugere har vendt VW ryggen til fordel for konkurrenter som BMW, Fiat, Chrysler og Daimler.

vw

Det sker, efter at den tyske bilgigant i slutningen af sidste år kom i strid modvind på grund af afsløringer af, at Volkswagens dieselbilers software var indstillet til at snyde i myndigheders test af bilernes emissioner.

Dieter

Den samlede efterspørgsel efter biler i Europa steg med 5,7 pct. til 1,74 mio. biler i marts, hvilket er den 31. måned i træk med stigende efterspørgsel. I kvartalet steg efterspørgslen med 8,1 pct. til 3,93 mio.

volkwagen

»Det vesteuropæiske bilmarked kommer sig meget hurtigere, end de fleste analytikere havde ventet. I mellemtiden er der nogle VW-kunder, som afventer, om VW's dieselbiler kan blive rene,« siger Peter Schmidt, der er chefredaktør for bilmediet Automotive Industry Data, til Bloomberg News.

GERMANY BUSINESS VOLKSWAGEN SCANDAL

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen