Berlingske Business

Volvo fortsætter fremgang

GERMANY-FAIR-AUTO-COMMERCIAL-VEHICLES-IAA
Foto:

Industrikoncernen Volvo kom ud af andet kvartal i år med et nettoresultat på 5150 mio. svenske kr. Og det var en hel del bedre end det, analytikere adspurgt af SME Direkt havde ventet. Deres estimater lød på et overskud på 4664 mio. svenske kr.

Før skat blev overskuddet på 6362 mio. svenske kr. for andet kvartal mod 3364 mio. kr. i perioden året før.

Det svenske bilikon, der i dag primært producerer lastbiler og busser, fik et driftsresultatet på 8116 mio. svenske kr. i kvartalet mod 4325 mio. svenske kr. i andet kvartal 2014, eksklusive omkostninger på 799 mio. svenske kr. i år og 762 mio. svenske kr. sidste år til omstrukturering.

volvo

Driften er påvirket af en positiv effekt på 2137 mio. svenske kr. i forbindelse med et salg af aktier i Eicher Motors Limited. Samtidig har ændrede valutakurser haft en positiv effekt på 1804 mio . svenske kr. i andet kvartal.

Omsætningen steg til 85 mia. svenske kr. mod 72 mia. svenske kr. et år tidligere.

- Ordreindgangen på lastbiler faldt med 6 pct., og ordreindgangen til anlægsmaskiner faldt med 27 pct., oplyser Volvo i regnskabet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen