Berlingske Business

Volkswagen overvejer at trække sponsorater i flere danskerklubber

FBL-GER-BUNDESLIGA-HANOVER-DORTMUND
Hannover 96 med blandt andre danske Leon Andreasen risikerer nu at miste en væsentlig indtægt på grund af Volkswagen-skandalen. Foto:

Volkswagen er inde i en historisk krise, og det kan ramme nogle af danskerklubberne i den tyske Bundesliga. Den store bilproducent overvejer nemlig at trække sponsoraterne fra flere klubber.

Hannover 96 med Uffe Bech og Leon Andreasen og Werder Bremen med Jannik Vestergaard har begge Volkswagen som en stor sponsor, og de danske klubber risikerer altså nu at miste en vigtig indtægt.

Volkswagen er inde i den største økonomiske krise i firmaets 78-årige historie, efter den store bilproducent i september indrømmede at have installeret software i virksomhedens dieselbiler for at bedrage amerikanske lovgivere om det sande niveau af giftige emissioner. Bilproducenten er ramt på pengepungen, og derfor overvejer den nu at trække sponsoraterne.

VOLKSWAGEN-EMISSIONS/BRITAIN

Den tyske avis Bild am Sonntag skriver ifølge Reuters, at Volkswagen fredag fjernede godt 7,7 milliarder kroner fra dets 2016-investeringsplan. Bilanalytikere har sagt, at Volkswagen kan stå over for en regning på godt 261 milliarder kroner på grund af blandt andet bøder og retssager.

Volkswagen bruger angiveligt 11,2 millioner kroner pr. sæson på hver af de fodboldklubber, som de sponsorerer. Ud over danskerklubberne overvejer bilproducenten også at trække sponsoratet fra Schalke 04 og ishockeyklubben Grizzlys Wolfsburg, hvor Volkswagen årligt ligger hele 37,3 millioner kroner.

VOLKSWAGEN

Ifølge Bild am Sonntag har Volkswagen ikke taget nogen endelig beslutning angående sponsoraterne i fodboldklubberne.

I sidste måned sagde Bundesligaklubben Wolfsburg, at man havde udskudt planer om at investere i et nyt multimillion-dyrt træningscenter for unge på grund af Volkswagens emissionsskandale.

GERMANY VOLKSWAGEN

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen