Berlingske Business

Volkswagen løfter overskud med stærkt salg af Audi og Porsche

GERMANY PORSCHE
Porsche og Audi har solgt mange biler i de første tre måneder af 2015, og det har været med til at sikre dets ejer, den tyske bilkoncern Volkswagen, en overraskende stor fremgang i årets første tre måneder. ARKIVFOTO Foto:

Porsche og Audi har solgt mange biler i de første tre måneder af 2015, og det har været med til at sikre dets ejer, den tyske bilkoncern Volkswagen, en overraskende stor fremgang i årets første tre måneder.

Volkswagen opnåede i første kvartal en driftsindtjening, EBITDA, på 3,3 mia. euro, hvilket var et stykke over forventningen i analytikerkorpset, der havde sigtet efter et overskud på 3,14 mia. euro, skriver Bloomberg News. I forhold til samme periode sidste år er der tale om en fremgang på 13,8 pct.

28BUSFerdinand-Pich#2.jpg

Resultatet kom i mål på baggrund af en omsætning, der steg til 50,5 mia. euro fra 47,8 mia. euro i samme periode sidste år.

Audi-brandet leverede 6,1 pct. flere biler i forhold til samme periode i sidste år, hvilket løftede driftsoverskuddet i forretningen med 7,7 pct. til 1,4 mia. euro.

Endnu større var fremgangen i Porsche-brandet, hvor antallet af leverede biler steg med 32 pct. i forhold til første kvartal i fjor, hvilket var med til at sikre et pænt løft i Porsches driftsindtjening, der steg med 9,6 pct. til 765 mio. euro.

pix-VOLKSWAGEN POWER STRUGGLE

Volkswagen-aktien stiger med 0,6 pct. til 241,65 euro på børsen i Frankfurt.

/ritzau/FINANS

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen