Berlingske Business

Volkswagen klar med gigantisk investering

FILE GERMANY ECONOMY VOLKSWAGEN
Foto:

Den tyske bilkoncern Volkswagen vil investere ikke mindre end 84,2 mia. euro, svarende til 628 mia. kr., over de næste fem år i udviklingen af nye modeller, miljøvenlige teknologier og produktionsfaciliteter.

Det meddeler Volkswagen, som regner med, at selskabets kinesiske jointventures vil tegne sig for de 18,2 mia. euro.

Investeringer i ejendomme, fabriksanlæg og udstyr ventes at tegne sig for 63,4 mia. euro. Selskabet anfører, at de gennemsnitlige årlige investeringer inden for den kategori vil være omkring 0,5 mia. euro mindre end hvad der var planlagt for perioden fra 2013 til 2015.

- I tider som disse vil en disciplineret omkostnings- og investeringsmanagement forblive en hjørnesten i vores aktiviteter. Det lavere niveau af investeringer i ejendomme, fabriksanlæg og udstyr skyldes blandt andet forsinkelsen af byggeprojekter og kapacitetsoptimering, siger selskabets bestyrelsesformand Martin Winterkorn.

Næsten 60 pct. af de investeringer, der er øremærket til ejendomme, fabriksanlæg og udstyr, ventes at blive foretaget i Tyskland.



 

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen