Berlingske Business

Vinduesfirma: Vi viser mådehold i de gode tider

22BUSADM--DIREKT-R-FOR-IN#4.jpg
Asger Drewes Jørgensen , adm. direktør for Inwido Denmark. PR-foto

Optimismen er stor hos virksomheden Inwido, der producerer døre og vinduer til private. Men virksomhederne øger ikke investeringerne på grund af de gode tider, men bruger dem til konsolidering.

Når der ryger flere penge ind på bankbogen hos familien Danmark, er det som regel godt for virksomheden Inwido, der er en del af den svensk ejede Inwido-koncern. Inwido producerer døre og vinduer til private og i øjeblikket er troen på fremtiden stor.

Men virksomheden bruger ikke de gode tider til at øge investeringerne. Det er bedre at få lidt ekstra på kistebunden, så der er noget at bruge af, når der kommer lidt dårligere tider igen.

Sådan lyder det fra adm. direktør for Inwido Denmark Asger Drewes Jørgensen. Inwido i Danmark består at fem forskellige virksomheder og brands inden for vinduer og døre. Virksomheden laver døre og vinduer til renovering og har produktion i Nordjylland.

»Vi er meget ude ved den almindelige forbruger. Vi kan se, at den overordnede forbrugertillid betyder meget for vores virksomhed. Hvis forbrugertilliden vokser, er det godt for vores virksomhed. Det er hr. og fru Danmark, der skal beslutte sig for, om der er råderum til at udskifte vinduer og døre. Vi ser også en positiv effekt af den lavere låneprocent til sommerhuse,« siger Asger Drewes Jørgensen.

Beskæftigelse

Kurven vil knække

Han fremhæver, at virksomheden løbende investerer i modernisering af produktionsapparatet. Det drejer sig blandt andet om nye digitale løsninger. Både i forhold til de interne processer i virksomheden, men også hvordan Inwido kommer i kontakt med kunderne. Men trods udsigten til de bedre tider har virksomheden ikke sat ekstra fart på investeringerne.

»Det er både et spørgsmål om økonomisk mådehold, men også om at vi skal kunne implementere det i organisationen. Det er gået frem for den amerikanske økonomi gennem lang tid, men på et eller andet tidspunkt kommer kurven til at knække,« siger Asger Drewes Jørgensen.

»Al økonomisk teori siger, at økonomien udvikler sig i cyklusser. På et eller andet tidspunkt skal der komme en korrektion. Vi bruger derfor også de bedre tider til konsolidering, så vi har noget at stå imod med, når tingene vender. Jeg spår ikke en stor krise, men der skal komme en korrektion på et tidspunkt,« siger Asger Drewes Jørgensen.

21BUS20170814-140251-3BM-17.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen