Berlingske Business

Vestas ordreindgang tyder på øget markedsandel

Vestas
Overskrift
Foto:
 

Vestas kan være i gang med at æde sig til en større andel af vindmøllemarkedet. Det skriver Jyske Banks Vestas-analytiker, Janne Vincent Kjær, i en analyse.

Ifølge Jyske Banks opgørelse har Vestas øget ordreindgangen år-til-dato med hele 240 pct. i forhold til 2014. Til sammenligning er de annoncerede ordrer i hele branchen kun steget 92 pct., og omkring en tredjedel af dem er gået til det danske selskab, viser Jyske Banks tal.

- Vi ser den nylige stærke ordreindgang som en lovende indikation af, at Vestas er ved at hente markedsandele igen. Vestas' andel af de annoncerede ordrer de sidste 12 måneder er over 32 pct. for første gang, siden vi begyndte at plotte ordrerne i december 2011, skriver Janne Vincent Kjær, som derfor tror, at Vestas lægger i kakkelovnen til et stærkt 2016.

INDIA-UN-CLIMATE-WARMING

Vestas-aktie i hopla efter kæmpeordre

Jyske Bank øger sit estimat for ordreindgangen i 2015 til 6738 megawatt - mod en indgang på 6544 i 2014 - og øger indtjeningsestimatet for 2016 med 2,9 pct.

Det er blandt andet Vestas' uudnyttede rammeaftaler i USA og en generelt "interessant" pipeline, Jyske Banks analytiker sætter sin lid til.

Vestas i modvind

12BUSVestas-aarsregnskab-pr.jpg

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen