Berlingske Business

Vestas-ledelsen på vej mod kæmpe udsalg

Vestas' strategi med at reducere omkostningerne ved at udnytte ledig kapacitet på koncernens fabrikker, kommer ikke til at bremse det udsalg af Vestas' aktiver, som er på vej.

Vestas' strategi med at reducere omkostningerne ved at udnytte ledig kapacitet på koncernens fabrikker, kommer ikke til at bremse det udsalg af Vestas' aktiver, som er på vej. Det slår ledelsen i Vestas nu fast. Det skriver Jyllands-Posten Erhverv & Økonomi. Målet er, at 2000 job skal skæres bort i forbindelse med salg i 2013.

- Vi revurderer konstant vores produktion, og vi er åbne over for de muligheder, der dukker op. Det er vores standpunkt, udtaler Jean-Marc Lechêne, driftsdirektør i Vestas, til Jyllands-Posten Erhverv & Økonomi.

Vestas solgte i juni sidste år en underskudsgivende tårnfabrik til kinesiske Titan Wind Energy, og den form for afhændelse af kapacitet venter der ifølge ledelsen mere af i fremtiden for Vestas. Jean-Marc Lechêne bekræfter således over for Jyllands-Posten, at den nuværende produktionskapacitet er langt over markedsniveauet.

Udover frasalg af fabrikker har Vestas' ledelse også planer om at udnytte den overskydende kapacitet ved at producere ikke-følsomt udstyr for konkurrenter eller virksomheder udenfor vindmøllebranchen. Vestas er ifølge driftsdirektøren allerede i forhandlinger med et dusin virksomheder omkring sådanne aftaler.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen