Berlingske Business

Vestas-kunder løfter sløret for møllevalg til USA-park

Vesta
Vestas vindmølle. Foto:

Vestas-kunden Renewable Energy Systems Americas (Res Americas) har tidligere over for Ritzau Finans givet til kende, at det bliver Vestas, som skal levere møller til det 150 megawatt store amerikanske projekt Deerfield i Michigan.

Nu er det imidlertid også kommet frem, hvilke møller der konkret skal anvendes til parken.

»Projektet vil anvende dokumenteret mølleteknologi bestående af 44 Vestas V110-2.0 vindmøller og 28 Vestas V110-2.2 møller og er estimeret til at generere 555,2 gigawatt-timer årligt«, skriver Algonquin Power & Utilities i en meddelelse mandag i forbindelse med, at det er gået sammen med Res Americas om at udvikle projektet gennem et joint venture.

Det svenske energiselskab Vattenfall er udvalgt til at opføre h

Projektet, som ventes at så færdigt frem mod udgangen af 2016, ventes samlet set at koste 303 mio. dollar at opføre, oplyses det endvidere.

De to udviklere vil nu sammen stable projektfinansieringen sammen, inklusive omkring 151 mio. dollar i "tax equity", der dækker over kapital, der ydes af investorer, som kan udnytte de amerikanske skatterabatordninger til vedvarende energiprojekter.

RB PLUS Vi er på vej mod vindmøller af gigaformat Vestas

Res Americas oplyste i forbindelse med en vindmøllekonference i Orlando i maj 2015, at Vestas var blevet valgt som leverandør af møllerne til det pågældende projekt.

Vestas fulgte efterfølgende op med en meddelelse om, at det vil udsende en selskabsmeddelelse, hvis projektet udmønter sig i en fast og ubetinget ordre efter Vestas' definition. Det vil sædvanligvis blandt andet kræve, at finansiering er helt på plads, og at der er lagt en forudbetaling.

Vestas skruer op for forventningerne til 2015

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen