Berlingske Business

Vestas får ordre på 279 MW fra svensk stamkunde

Vestas vilde vækst bremser op i andet kvartal
Foto:

Vestas har landet en ordre på 279 megawatt (MW) fra den svenske stamkunde Eolus Vind.

 

Eolus har bestilt i alt 74 V136-vindmøller af Vestas til vindparkerne Kråktorpet, Nylandsbergen, Sötterfällan og Anneberg, skriver både det svenske selskab og Vestas i meddelelser fredag eftermiddag.

61 af møllerne bliver installeret i de to første parker og optimeret til en kapacitet på 3,8 MW, mens de sidste 13 kører med en maksimumkapacitet på 3,6 MW, selv om møllen som standard har en topkapacitet på 3,45 MW.

Desuden skal Vestas stå for vedligeholdelse af møllerne i 20 år for de to første vindparkers vedkommende og 15 år for de to sidste. Begge aftaler er i Vestas' dyreste prisklasse, AOM 5000.

Ordren er langt fra den første, Eolus lægger hos Vestas. De to har samarbejdet om mere end 700 MW til dato i Sverige, oplyser Vestas.

Møllerne ventes leveret af Vestas i fjerde kvartal af 2018 og i andet kvartal af 2019.

Aftalerne løfter Vestas' samlede offentliggjorte ordreindgang i 2017 op til 9665 MW.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen