Berlingske Business

Vækstmørke holder Solars bundlinje rød

ledninger
Foto:

Solar fortsætter med at tabe omsætning på de fleste markeder, og trods forsøg på et restrukturere forretningen og mindske omkostningerne, var bundlinjen igen rød i andet kvartal.

Byggevaregrossisten fra Kolding omsatte for 383,9 mio. kr. i andet kvartal, et fald fra 400,2 mio. kr. i samme kvartal året før, svarende til en negativ organisk vækst på 4,7 pct.

Driftsresultatet, EBITA, blev mindsket til 2,3 mio. kr. fra 3,1 mio. kr., og på bundlinjen var der et tab på 1,0 mio. kr. efter skat - kun en anelse bedre end de 1,2 mio. kr., Solar tabte i andet kvartal af 2012.

Det fremgår af selskabets regnskab for andet kvartal onsdag morgen. Tallene er renset fra salget af Aurora Group Danmark, som blev afhændet i april.

- Halvåret var præget af svære markedsvilkår særligt i Solars selskaber i Holland, Tyskland og Polen, hvor selskaberne oplevede tocifret negativ vækst, skriver Solar i regnskabet.

Siden nytår er antallet af medarbejdere mindsket til 3329 fra 3473, og omkostningerne vil derfor falde fremadrettet, skriver Solar.

Solar fastholder forventningerne og venter i 2013 at omsætte for mellem 1570 og 1620 mio. euro.

Egentlig var forventningen en omsætning på 1590-1640 mio. euro, men fordi Aurora Group er flyttet til ophørte aktiviteter i regnskabet er omsætningsforventningen nu 20 mio. euro lavere.

EBITA-resultatet ventes fortsat at i niveauet 25-33 mio. euro., men Solar ser nu resultatet lande i "den lave ende af intervallet."

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen