Berlingske Business

USA og Kina trækker fremgang i salg hos industrigigant fra Als

danfoss
Danfoss leverer et flot resultat for 2017. Foto:

Både omsætning og bundlinje steg hos industrigiganten Danfoss i 2017. Topchef Kim Fausing er tilfreds med »ekstraordinær høj vækst«, som især er trukket af USA og Kina.

Omsætningen hos Danfoss steg med 10 procent til 43,3 milliarder kroner, mens resultatet efter skat steg 13 procent til 3,3 milliarder kroner. Det er den højeste vækst i seks år, som blandt andet er hjulpet på vej af opkøb. Det oplyser Danfoss.

»Vi er meget tilfredse med vores resultater i 2017. Vi har gennem året haft ekstraordinær høj vækst, og vi leverer en stærk bundlinje,« siger Kim Fausing i en pressemeddelelse.

»Samtidig har vi investeret massivt i vækstinitiativer og digitalisering og gennemført flere vigtige teknologiopkøb, der er med til at fastholde vores position som teknologiførende og dermed at skabe størst mulig værdi for vores kunder, lyder det.«

Danfoss

I USA, som er Danfoss' største marked, er det især investeringer i infrastruktur, som driver den stigende omsætning.

Ifølge Danfoss er væksten i Kina drevet af investeringer i energieffektivitet, der skal løse udfordringer med klimaforandringer og luftforurening.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen