Berlingske Business

Unimerco på vej op efter skuffende år

Unimerco
Foto:

Selvom japanskejede Unimerco kom dårligere ud af sidste regnskabsår end ventet, melder værktøjskoncernen om en god start på det nye.

Det nye regnskabsår er startet godt for Kyocera Unimerco i Sunds ved Herning efter at 2012/2013 blev en skuffelse for værktøjsproducenten.

Her landede omsætningen på 660 millioner kroner og resultatet på 41 millioner kroner før skat. Det svarer til et dyk på en procent i omsætningen, men hele 39 procent i indtjeningen. Det skriver Børsen.

Men nu ser det bedre ud, fastslår vicekoncernchef Anders Hegaard.

»Foreløbig har tallene udviklet sig som forventet. Vi har kort sagt fået en god start på det nye regnskabsår,« siger han til Børsen.

Unimerco blev for to år siden solgt til det japanske konglomerat Kyocera Corporation for næsten 1,5 milliarder kroner. Kernekompetencerne er rådgivning, salg, produktion og service inden for skærende værktøj.

Regnskabet 2012/2013 blev det sidste for Kenneth Iversen, som stod i spidsen for Unimerco gennem 37 år. Han er nu afløst af japaneren Senri Nagashima.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen