Berlingske Business

Tysk industrikæmpe vil forkæle aktionærer efter øget indtjening

GERMANY-ECONOMY-THYSSENKRUPP
Arkivfoto. Foto:

Thyssenkrupp, der er stor inden for en række industrisegmenter, foreslår i forbindelse med regnskabet for det forskudte kalenderår 2014/15 at øge sit årlige udbytte til aktionærerne med 36 pct., efter at indtjeningen hos stålmageren er steget.

Det skriver Bloomberg News oven på helårsregnskabet fra tyske Thyssenkrupp, der er præsenteret torsdag morgen.

Ifølge nyhedsbureauet påtænker det tyske selskab at betale et udbytte på 15 cent per aktie i stedet for de 11 cent, der var tilfældet et år tidligere.

Meldingen kommer sammen med et regnskab, der viser, at Thyssenkrupp har præsteret en justeret driftsindtjening på 1,68 mia. euro i de 12 måneder, der sluttede ved udgangen af september. Det svarer til en stigning på 26 pct. i forhold til samme periode et år tidligere.

MARKETS-GLOBAL/

Dermed har selskabet også ramt plet i forhold til sine egne helårsforventninger, der lød på en justeret driftsindtjening på mellem 1,6 og 1,7 mia. euro.

For regnskabsåret 2015/16 guider Thyssenkrupp nu efter at lande en justeret driftsindtjening på mellem 1,6 og 1,9 mia. euro.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen