Berlingske Business

Travlhed hos LM Group kan ses på bundlinjen

Wind Turbine in sunset

Der er brug for flere vinger til vindmøller - og det kan mærkes hos vingefabrikanten LM Group, der har base i Kolding.

Både omsætning, driftsresultatet (EBITDA) og bundlinjen vokser massivt hos selskabet, fremgår det af regnskabet for andet kvartal.

Omsætningen steg til 259,7 mio. euro i kvartalet, hvilket er 45,4 pct. mere end i perioden sidste år. Samtidig voksede driftsresultatet med 78 pct. til 48,8 mio. euro.

Og på bundlinjen steg overskuddet til 17,7 mio. kr. efter skat mod et tab i kvartalet året før på 4,2 mio. kr.

Vestas' V164-8,0 MW-mølle. - 2

»Det højere resultat efter skat skyldes et højere salg og bedre operationel udførsel,« skriver selskabet i regnskabet.

I december sidste år overtog LM Group hele LM Wind Power do Brasil fra dets joint venture partner. Og det ses af selskabet som en vigtig brik på det store brasilianske marked.

Efter kvartalets afslutning er den danske vingeproducent begyndt at udvide med en fabrik i Tyrkiet. Fabrikken vil blive en højteknologisk en af slagsen, og det er ventet, at 450 medarbejdere skal arbejde der.

til bm f Bylinefoto2011

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen